pátek, 24 leden 2020
A+ R A-

Dynamická inkluze

 

Projekt Dynamická inkluze, který pomáhá učitelům i dětem, vstupuje do poslední třetiny

      Projekt Dynamická inkluze probíhající v šesti školách našeho kraje, s centrem kolegiální podpory v naší ZŠ , vstupuje do své poslední třetiny. Na samotném počátku projektu byli zapojení pedagogové seznámeni s již existujícími produkty diagnostiky určenými pro školy a školská zařízení. Všichni měli možnost si je vyzkoušet a následně s pomocí odborníků interpretovat svůj vlastní „profil učitele“.  Pedagogům byly vysvětleny základní principy práce s diagnostickou metodou určenou pro jednotlivce a skupinu a její možnosti a přínosy.Současně probíhal také intenzivní vývoj nového diagnostického nástroje – interaktivního profilu třídní skupiny a kompatibilního profilu učitele.

     Na pravidelných workshopech v jednotlivých CKP (centrech kolegiální podpory, které jsou tři – jedno centrum v každém zúčastněném kraji) se pedagogové společně s lektory metody, psychology a speciálními psychology učili s profily třídních skupin i učitelů pracovat a analyzovat výstupy. Učitelé velmi rychle pochopili výhody práce s přesnými a často novými informacemi, které přináší diagnostika.

     Mohlo by se zdát, že diagnostická metoda poukazuje na nedostatky učitelů a jejich chyby, ale není to tak.  Metoda dává pedagogům užitečné informace o tom, jaké jsou jejich silné stránky, o které se mohu opřít, jaká jsou rizika, s nimiž se musí počítat a o nichž je dobré vědět. Také přináší informace o tom, jak funguje skupinová dynamika třídy a jaký způsob práce a komunikace je pro skupinu vhodný. Poukazuje na to, kde jsou rizika skupiny a jak mohou učitelé se třídou pracovat v její prospěch.

 Projekt Dynamická inkluze je tříletý a končí v říjnu příštího roku. V současné fázi se účastníci projektu soustředí především na profily konkrétních tříd, a jejich vývoj v čase.  Zaměřují se na konkrétní problémy skupin, proměny a interpretaci změn, které souvisejí s postupem žáků do vyššího ročníku, nebo s přechodem na druhý stupeň základní školy. Zabývají se problematikou změny atmosféry vztahů ve třídách např. po odchodu žáků do škol víceletých gymnázií. Učitelé dostávají od psychologů působících v projektu také podpůrné informace o vývojových obdobích a zákonitostech individuálního vývoje dětí. Řeší se také spolupráce v pedagogických sborech, různé pedagogické styly a metody jejich práce. Nejdůležitější v celém projektu je ale pozitivní přínos pro samotné pro žáky

 

Naším mottem je DYNAMICKÁ INKLUZE.

 


 

Robotika ve škole

 Základní škola Neštěmická v Ústí nad Labem představuje nový způsob vyučování informatiky. Od prvních tříd žáci rozvíjí informatické dovednosti pomocí hravých programovatelných robotů Ozobot a Blue Bot. Od třetí třídy se žáci seznamují s programovatelnými stavebnicemi, které se ovládají pomocí vlastního softwaru. Stavebnice LEGO WeDo 2.0. je určena pro 1.stupeň základních škol. Pro žáky 2. stupně je určena složitější sofistikovanější programovatelná stavebnice LEGO Mindstorms education. Bádaní lze rozšiřovat o různé doplňkové sady senzorů.

 

Tyto robotické pomůcky a stavebnice si kladou za cíl zvýšit zájem o techniku, vědu a programování. Žáci si během práce se stavebnicemi osvojují zkoumání, modelování, kritické myšlením při řešení problému, simulaci reálného vědeckého výzkumu, základy programování, spolupráci s prezentací výsledků.

 

Stavebnice Lego WeDo 2.0 je určena pro žáky 1. stupně základní školy.

 

Obsahuje:

 

-          Programovatelnou kostku Smart Hub, která je připojitelná přes Bluetooth a obsahuje dva porty pro připojení motoru a senzoru.

-          Střední motor uvádí do pohybu dopředu a dozadu.

-          Senzor pohybu, který detekuje objekty do vzdálenosti 15 cm.

-          Senzor náklonu, který hlásí směr až v 6 polohách.

-          Stavební kostky lego

 

Stavebnice Lego Mindstorms je určena pro žáky 2. stupně základních škol.

Obsahuje:

 

-          2x Velký servomotor s integrovaným rotačním senzorem

-          Střední servomotor

-          Ultra zvukový senzor generující svazek zvukových vln

-          Světelný a barevný senzor

-          Gyroskop

-          2x Dotykový senzor

-          Nabíjecí baterii

-          Spojovací vodiče s konektory

 

Realizace moderních hodin informatiky je podpořena projektem „Vzděláváme se“ (CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_063/0008919).

 

Zpracovala Mgr. Veronika Baštová

 


 

 

                      

                                                INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ

 

 

 

Základní škola Ústí nad Labem, Neštemická 787/38    
příspěvková organizace     
Neštěmická 787/38  
Ústí nad Labem 400 07    
IČO: 442 262 68    
     
 Ředitelka školy:     472 732 174   
 Sekretariát:     724 300 455 
 Zástupce řed. školy:      727 974 465
 Ved. školní jídelny:     472 732 085 
       
               
                   
Úřední hodiny podatelny:  
Po - Pá 7 - 15 hod.   
mail: skola@zsnestemicka.cz