- Zveřejněno 31. 10. 2014 18:09
- Zobrazeno: 463
Projekt ŠABLONY 3
je spolufinancován Evropskou unií.
projekt je zaměřen na níže uvedené záležitosti:
Sociální integrace dětí a žáků včetně začleňování romských dětí do vzdělávání.
Kvalitní podmínky pro inkluzivní vzdělávání.
Zvýšení kvality vzdělávání a odborné přípravy včetně posílení jejich relevance pro trh práce.
Pedagog 21. století
Dynamická inkluze
Cílem projektu je podpora pedagogických pracovníků pomocí sdílení zkušeností a umožnění cílené práce s konkrétní skupinou díky přesné diagnostice týmu a profesní diagnostice osobnosti učitele. Na základě pochopení a sdílení usnadnit práci.
Prostřednictvím nového unikátního diagnostického nástroje ukážeme pedagogům, že každá skupina je jedinečná a vyžaduje odlišný přístup a způsob práce, pokud výsledek má být efektivní.
Na naší škole vzniklo Centrum kolegiální podpory, jehož hlavní náplní je:
– Výměna informací mezi jednotlivými centry kolegiální podpory a to především na krajské úrovni.
– Určení případů dobré praxe v jednotlivých centrech kolegiální podpory a možnosti přenesení těchto praktik na ostatní vzdělávací zařízení v rámci kraje v souladu s metodickým řízením kraje.
– Organizace workshopů v rámci centra kolegiální podpory.
– Organizování akcí pro veřejnost prezentace výsledků efektivního začleňování.
Fotografie z posledního setkání ZDE.
Projekt Dynamická inkluze, který pomáhá učitelům i dětem, vstupuje do poslední třetiny
Projekt Dynamická inkluze probíhající v šesti školách našeho kraje, s centrem kolegiální podpory v naší ZŠ , vstupuje do své poslední třetiny. Na samotném počátku projektu byli zapojení pedagogové seznámeni s již existujícími produkty diagnostiky určenými pro školy a školská zařízení. Všichni měli možnost si je vyzkoušet a následně s pomocí odborníků interpretovat svůj vlastní „profil učitele“. Pedagogům byly vysvětleny základní principy práce s diagnostickou metodou určenou pro jednotlivce a skupinu a její možnosti a přínosy.Současně probíhal také intenzivní vývoj nového diagnostického nástroje – interaktivního profilu třídní skupiny a kompatibilního profilu učitele.
Na pravidelných workshopech v jednotlivých CKP (centrech kolegiální podpory, které jsou tři – jedno centrum v každém zúčastněném kraji) se pedagogové společně s lektory metody, psychology a speciálními psychology učili s profily třídních skupin i učitelů pracovat a analyzovat výstupy. Učitelé velmi rychle pochopili výhody práce s přesnými a často novými informacemi, které přináší diagnostika.
Mohlo by se zdát, že diagnostická metoda poukazuje na nedostatky učitelů a jejich chyby, ale není to tak. Metoda dává pedagogům užitečné informace o tom, jaké jsou jejich silné stránky, o které se mohu opřít, jaká jsou rizika, s nimiž se musí počítat a o nichž je dobré vědět. Také přináší informace o tom, jak funguje skupinová dynamika třídy a jaký způsob práce a komunikace je pro skupinu vhodný. Poukazuje na to, kde jsou rizika skupiny a jak mohou učitelé se třídou pracovat v její prospěch.
Projekt Dynamická inkluze je tříletý a končí v říjnu příštího roku. V současné fázi se účastníci projektu soustředí především na profily konkrétních tříd, a jejich vývoj v čase. Zaměřují se na konkrétní problémy skupin, proměny a interpretaci změn, které souvisejí s postupem žáků do vyššího ročníku, nebo s přechodem na druhý stupeň základní školy. Zabývají se problematikou změny atmosféry vztahů ve třídách např. po odchodu žáků do škol víceletých gymnázií. Učitelé dostávají od psychologů působících v projektu také podpůrné informace o vývojových obdobích a zákonitostech individuálního vývoje dětí. Řeší se také spolupráce v pedagogických sborech, různé pedagogické styly a metody jejich práce. Nejdůležitější v celém projektu je ale pozitivní přínos pro samotné pro žáky
Naším mottem je DYNAMICKÁ INKLUZE.
Projekt "Naše firmy"
Naším projektem je hra – projektový den, zaměřená na žáky druhého stupně základních škol (konkrétně VIII. a IX.ročník).
Projekt je složen ze tří vzájemně propojených částí:
1. Teorie
– struktura výrobní firmy, kde se tvoří přidaná hodnota,
2. Hra
– demonstruje žákům, jak fungují jednotlivé oddělení reálné firmy a pomůže jim pochopit, co je důležité pro rozvoj firmy.
3. Stavba robota
– v rámci simulovaného oddělení vývoj a výzkum žáci sestrojí a naprogramují robota.
Další informace k nahlédnutí ZDE. Reportáž z podobného projektového dne ZDE.
Podpora kompetencí, gramotností a exekutivních dovedností žáků
Škola je zapojená do projektu Podpora kompetencí, gramotností a exekutivních dovedností žáků ze socioekonomicky znevýhodněného a kulturně odlišného prostředí, reg. č. CZ.02.3.61/0.0/0.0/16_012/0000594 spolufinancovaného Evropskou unií.
Rozvoj občanských kompetencí v oblasti bezpečnosti
Naše škola spolupracuje s Univerzitou Jana Amose Komenského Praha na projektu „Rozvoj občanských kompetencí v oblasti bezpečnosti a ochrany obyvatelstva u žáků ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí“, registrační číslo CZ.02.3.61/0.0/0.0/16_012/0000610. Více informací o projektu naleznete ZDE.
Projekt "Vzděláváme se"
registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_022/0001000
Klíčové aktivity:
Sociální pedagog - personální podpora ZŠ.
Vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ.
Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol prostřednictvím vzájemných návštěv.
Čtenářský klub pro žáky ZŠ.
Klub zábavné logiky a deskových her pro žáky ZŠ.
Doučování žáků ZŠ ohrožených školním neúspěchem.
Odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči žáků ZŠ.
Projekt "Rozvíjíme technické a jazykové dovednosti"
reg. číslo CZ.1.07/1.1.00/57.0930
klíčové aktivity:
Rozvoj technických dovedností žáků na 2. st. ZŠ.
Rozvoj profesních dovedností učitelů pro výuku zaměřenou na zlepšování technických dovedností žáků základní školy.
Individualizovaný rozvoj ústních komunikačních dovedností učitelů v anglickém jazyce formou blended learningu.
Rozvoj individuálních ústních komunikačních dovedností žáků v anglickém jazyce formou blended learningu.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Obědy pro děti z nadace Woman for Woman
19 žáků naší školy má možnost bezplatně odebírat obědy ze školní jídelny. Finanční prostředky ve výši 85 930,- Kč poskytla nadace Woman for Woman.
Podpora zabezpečení škol a školských zařízení
Cílem projektu je pořízení a instalace systému, který na nejnižší míru omezí vniknutí cizích osob do budovy školy. Prostředky k naplnění uvedeného záměru jsou zařízení jako kamerové systémy, systém k upozornění na cizí, nebezpečnou osobu v budově školy.
Kompenzační pomůcky pro žáky se zdravotním postižením
V rámci uvedeného dotačního titulu usilujeme o získání finančních prostředků určených na nákup tabletů, počítačů, výukových programů, didaktických pomůcek a dalších materiálů a potřeb pro žáky se zdravotním postižením. Celková výše požadovaných financí činí 1 030 700,- Kč.
Prevence rizikového chování v Ústeckém kraji v roce 2015
Získali jsme dotaci v rámci dotačního programu Prevence rizikového chování v Ústeckém kraji v roce 2015 ve výši 22 000,- Kč. Získané finanční prostředky budou sloužit na krytí nákladů spojených s adaptačním pobytem žáků 6.ročníku ve školním roce 2015/2016.